Diablo II Odolnosti

16. listopadu 2009 v 13:21 | Jokomo |  Diablo II LoD

Odolnosti

V Diablu se objevují čtyři elementární útoky: Fire (oheň), Cold (chlad), Lightning (blesk), a Poison (jed). Každému z těchto živlů se dá vzdorovat, nebo redukovat jejich poškození.


Některá monstra mají schopnost odolávat (redukovat) psychické a magické poškození. Takováto monstra můžou odolávat kostěným kouzlům Necromancera (Zuby/Kostěné kopí/Kostěný duch) a Barbarskému Berserku.

OdolnostiJistý druh unikátních monster má spektrání úder,který přidá náhodné poškození živlem.

Assassin může použít Fade (zmizení), které nabízí všechny odolnosti +%.

Barbarian může věnovat body do přirozené odolnosti od 30. levelu.

Paladin má pár aur, které redukují elementární poškození, jsou to: odolnost vůči chladu/ohni/bleskům, cleansing (očištění) - sníží dobu trvání jedu, a Salvation (odsouzení od 30. levelu), které něpřátelům sníží odolnosti vůči všem elementům.

Kdy používat odolnosti

Melee (z blízka útočící) postavy by měly uvážit zda mají nosit věci přidávající jim odolnosti, čímž si zajistí, že elementární útoky monster budou nejméně obávané. Odolnosti také můžete získat posázením (socket) vaší výbavy. Nejvíce se na to hodí (jewely) klenoty zajišťující +% ke všem odolnostem. Snažte si také (pokud možno) sehnat štít přidávající odolnost + co největší obranu. Další možností jsou talismany (charms), které vám tak jako (jewely) klenoty můžou přidávat +% k odolnostem. Uvidíte sami, že v posledních aktech na větší obtížnosti (Nightmare, Hell) jsou odolnosti hodně důležité a přežití bez nich je téměř nemožné.

Minimální odolnosti

Vaše základní odolnosti určují obtížnost hry.
ObtížnostOdolnost
Normal0
Nightmare-40
Hell-100

Naprosto nejmenší odolnost je -100%, nikdy ji nemůžete mít horší :-).

Maximum odolnosti

Běžná maximální odolnost je 75%, avšak existují věci, které vám zvednou maximální odolnost až na 95%. Nikdy se však nemůžete dostat na 100%!

Odolnost vůči bleskům

Odolnost vůči bleskům je užitečná věc proti Lightning Enchanted monstrům. Každý úder do Lightning Enchanted monstra vyšle z monstra pár elektrických výbojů, bez dobrých odolností se z toho může stát velice nepříjemná věc.

Odolnost vůči ohni

Typický představitel monstra útočícího ohněm je Fallen Shaman, útočí ohněm i když neni zrovna Fire Enchanted. Nejlépe se mu vzdoruje s pořádnými odolnostmi vůči ohni. Monstra očarované Fire Enchanted navíc při zabití explodují a způsobí nemalé škody. Hodně nepříjemní jsou také Vampíři z 2. a 3. aktu používajíci Fire Ball (ohnivá koule), Fire Wall (ohnivá zeď) a Meteor. V neposlední řadě jsou v 5. aktu věže do kterých si vlezou Demon Imps a začnou na vás chrlit plamenomet.

Odolnost vůči jedu

Jed v Diablu je spíš jen otravný, pokud nemáte zrovna mínusové odolnosti tak vám (většinou) nezpůsobí až tak velké škody, ale bude vás jen pomalu užírat. To že jste nakaženi jedem poznáte tak, že budete mít zelený život. Bohužel některé jedy mají nepříjemně dlouhý účinek. Existují asi 2 možnosti jak se ho zbavit co nejdřív:

1. sežeňte si věci, které redukují trvání jedu
2. Vybavte se Antidote Potion(protijed) lahvičkami. Vypití jedné lahvičky vás okamžitě zbaví jedu.

Nakazit jedem vás může např. Bone Ash(I. katedrála), Andariel(konec I. aktu), zombie v II. aktu atd.

Odolnost vůči chladu

Chladný útok má bohužel (pro vás) tu nevýhodu, že vás zpomalí...navíc při zabití Cold-Enchanted monstra vybuchne Frost Nova(ledový prstenec). Zpomalení se dá předejít tím, že si koupíte Thawing Potion(elixír tání), který vás okamžitě zbaví zpomalení, a nebo si seženete věci s vlastností "Cannot be Frozen" (nemožnost zmrazení).!auře holy freeze(svatý mráz, má ji např Duriel) se nedá odolávat ani vlastností "Cannot be Frozen" tzn. zmrazí vás to ať chcete nebo ne:-)! Chladem útočící monstra jsou např. Claw Vipers(II.akt), Summoner,...

Magické odolnosti

Vaše základní magické odolnosti se po celou hru nemění- 0% máte na všechny tři obtížnosti. Jediný předmět, který vám zvýší tyto odolnosti je Crafted Safety Shield s +5 - 10%magickou odolností. Runové slovo Oath může zmenšit množství poškození absorbováním magie.

Příklad

Jako následující příklad si uveďme tabulku, která nám výpočítá jak odolnosti a absorbce redukuje poškození živlem.
Plné poškozeníOdolnost [%]Absorbce [%]Množství uzdraveníObdržené poškození
10000%0%01000
100095%0%050
100090%0%0100
100085%0%0150
100080%0%0200
100075%0%0250
100070%0%0300
---------------------------------------------
Plné poškozeníOdolnost [%]Absorbce [%]Množství uzdraveníObdržené poškození
10000%0%01000
10000%40%400200
10000%35%350300
10000%30%300400
10000%25%250500
10000%20%200600
10000%15%150700
---------------------------------------------
Plné poškozeníOdolnost [%]Absorbce [%]Množství uzdraveníObdržené poškození
10000%0%01000
100095%40%2010
100090%35%3530
100085%30%4560
100080%25%50100
100075%20%50150
100070%15%45210

Tady máte kompletní seznam věcí, které redukují poškození:

Energy Shield (Energetický štít)
Bone Armor a Cyclone Armor (kostěné a vzdušné brnění)
Redukce poškození a magického poškození
Odolnosti
Absorbce

Pokud si svoji postavu vybavíte velkými odolnostmi, absorbcí a pořádnou obranou budete téměř neporazitelní ;-).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama